Translate

fredag 23 maj 2014

Morgonpromenader Morning Walks

Tidigt i våras borjade jag promenera till jobbet på mornarna. För att undivika de mest trafikerade gatorna gick jag på "bakgator" och vid sidan av de stora vägarna. Detta innebär att jag fick se lite andra sidor av staden än de som jag annars har sett från bilen.

Early this spring I started walking to work in the mornings. To avoid the most congested areas I walked on smaller streets in local neighborhoods. 

Här kommer litet smakprov:
Few glimpses:

Grön växtkraft!

Härligt träd och klotter

Solstrålarna gör sitt i en vardagsrealistisk bild.

I väntan på morgonbussen?

Majs?!

"Majsfältet"

Ett av husen jag har gått förbi var som ett hemligt övergivet palats. Givetvis började jag fantisera om hur fint det varit där tidigare. Kunde se glimtar av kakel och väggdekorationer mm. När de stora maskinerna sedan kom och rev huset kändes det lite brutalt!

Vid ett av ställena där jag gått (sprungit!) över vägen.

Som sagt, ut med det gamla och in med det nya.

Morgondimma över al-Sadd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar