Translate

måndag 29 april 2013

Snalt med brev hem - No mailing to home

Ja, till skillnad fran Kristina och de andra utvandrarna sa skickar jag valdigt sallan brev hem. Anledningen kan ni se pa kortet nedan. En postlada. Den enda i Qatar. Och nar jag nu hittade denna lada (vart vi nu var da?) hade jag ju inte direkt nagra frankerade och prydligt skriva vykort pa mig. Nej, jag tog ett kort istallet... 
Det hogteknologiska samhallet ar har, pa riktigt.


Den enda postladan i Qatar? The only mail box in Qatar?

As opposed to Kristina (a famous character in a historic Swedish novel about Swedes emigrating to North America) I do not send many letters to home. The reason can be viewed above. A mail box. The only one in Qatar. (And where was that?). The thing is I do not carry postcards with me to send to home, so I did not post anything. I took a picture. We live in a high tech society, indeed.

2 kommentarer:

  1. Hej:-)
    Jag jobbar fär Qatar Airways i Stockholm, och hittade din blogg via artikeln från Götegorgs uni.
    Kul att du bor där nere!
    Ska bli roligt att följa din blogg. Jag är själv där nere titt som tätt på jobb.

    Du vet var posthuset i Doha ligger va...? Där bör du kunna posta dina kort om inte annat;-)

    Hls, Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Roligt att du hittat mig!
    Ja, jag vet vart posthuset ligger, men maste ju ta ledigt fran jobbet for att kunna posta dar, hihi! Saknar lador pa sta'n! Har varit dar en gang, det var en rolig upplevelse, kanske kan beratta nagon gang. Hor garna av dig om du kommer till Doha!
    Varma halsningar Louise

    SvaraRadera