Translate

lördag 4 maj 2013

Ett litet horn av Kashmir A piece of Kashmir

I Qatar finns det manniskor och varor fran varldens alla horn. I en liten butik inte sa langt fran dar vi bor saljs det handgjorda saker producerade av kvinnor i Kashmir. Helt otroligt skickligt sytt, malat, snidit och snickrat. 
Om det ar nagot ni vill bestalla kan jag ordna med kop och transport. Skriv ett mail sa gar det att ordna! 
louisebackelin@gmail.com

People from all over the world are residing in Qatar. Also there are items and merchandise from near and far. In a small shop close to where we stay, well hand made products, skillfully sewn, decorated and carved by Kashmiri women are available.
If there is anything you would like to order, I can take care of the purchase and transportation. Send an email and  it can be arranged! 
louisebackelin@gmail.com

Ett smakprov pa varorna som finns:
A glimpse of what items are available:

Handmalade askar


Handbroderad sjal i ull


Lykta med mojligthet till elbelysning



Vaska modell storre

Ca 70 cm hogt bord

Dekorativt handmalat fat

3 kommentarer:

  1. Å herregud så finta grejer!! Vill ju köpa hela butiken. Om det finns en fin plånbok så är jag intresserad. Den du gav mig börjar bli redigt sliten ;)
    Fint att se lite hur du har det!
    Jag sitter i läsesalen på UB... Göran sa att han fått mail om att du skulle träffa Yusuf Qaradawi! Stämmer det?? kram

    SvaraRadera
  2. It was me, AnnCathrine som skrev nyss!

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja, jag forstod att det var du! Da ska jag kolla om det finns!
    Ja, jag traffade al- Q haromsistens - lite ovantat som mycket annat har!
    Kram

    SvaraRadera